Утилізація шин – актуальна проблема для великих підприємств, які мають свої транспортні зони, автопарк та гаражі. Також велика кількість гуми, що втратили свою ефективність або були замінені на зимові або літні шини, нагромаджується на кожній станції технічного обслуговування (СТО), шиномонтажних підприємствах та автомайстернях.
Це може призводити до накопичення великих куп спрацьованої гуми, що займають значні площі родючої землі. Їх купчення стає сприятливим середовищем для розмноження паразитів, гризунів та комах. Улітку під дією сонячної теплоти гума може самозайматися, спричиняючи пожежі на звалищах. Отже, переробка шин є належним вирішенням для запобігання утворенню таких звалищ і неефективного використання вторинних ресурсів. Гума, яка входить до складу шин, є також важливим вторинним ресурсом, піддаємим рециклінгу.
Починаючи з 2 квітня 1999 року, Європейською радою була прийнята Директива “Про звалища”, яка забороняє створення подібних звалищ відпрацьованих шин. В Києві проблема переробки шин є особливо актуальною, оскільки щоденно велика кількість пасажирських автомобілів, спеціального транспорту та вантажівок замінюють старі шини на нові, і це викликає питання: куди можна здати старі шини? Де приймають шини для переробки? Після передачі шин фірмам, які займаються переробкою відходів, процес переробки включає відокремлення гуми від металевої арматури на першому етапі, подрібнення на чіпси розміром 40 мм на другому етапі та подальше подрібнення до менших фракцій за допомогою охолоджувальних установок для збереження технічних характеристик гуми.
Після цього отриманий матеріал може бути використаний для виготовлення нових шин, додавання до асфальтобетонної суміші, виготовлення залізничних гумових плит, підошов взуття тощо.